شرایط اساسی و اولیهی استفاده کاربران از خدمات
موضوع این توافقنامه، اصول اولیه (حقوق، تکالیف، مسئولیتها و دستورالعملها) لازم برای استفادهی کاربر از خدمات سایت فینیکس و معاملهی ارزهای دیجیتال با نرخهای پیشنهادی کاربران است.
- فینیکس تابع تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
- فینیکس درخصوص اجرای مواردی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد آنها سکوت کرده یا در این توافقنامه قید نشدهاند، هیچ ضمانتی ارائه نمیکند.
- این توافقنامه فقط برای استفاده از خدمات فینیکس تنظیم شده است.
- (ما) بهمنزلهی (فینیکس) در نظر گرفته میشود.
- قوانین از زمانِ تایید کاربر (در فرایند ثبتنام) قابلیت اجرایی پیدا میکنند.
- سایت فینیکس و کاربران آن ملزم به انجام تعهداتِ قید شده در توافقنامه هستند.
- استفاده از خدمات سایت فینیکس (ثبتنام، خرید، فروش و ...) بهمعنای مطالعهی دقیق و پذیرش قوانین آن است.
- ممکن است این قوانین متناسب با شرایط تغییر کنند. مسلما قبل از اعمال هرگونه تغییری، اطلاعرسانی لازم انجام خواهد شد.
- فینیکس تلاش معقول خود را در ارایه خدمات مناسب به کاربران به کار میگیرد. با این وجود، این حق برای فینیکس محفوظ است که به صلاحدید داخلی خود تصمیم به محدودسازی یا توقف کامل فعالیتهای خود بگیرد که در این صورت این موضوع پس از اعلام به کاربران اجرایی خواهد شد.
روش اطلاعرسانی فینیکس
در راستای ارائهی خدمات بهتر، ممکن است اعلانهای مربوط به استفاده از خدمات فینیکس از طریق ایمیل یا پیامک برای کاربران ارسال شوند. آخرین تغییرات، در صفحات رسمی فینیکس در شبکههای اجتماعی نیز منتشر خواهند شد.
قوانین عمومی استفاده از سایت فینیکس
- حق تغییر مقررات (به شرط اطلاع رسانی قبلی به کاربر) برای سایت محفوظ است.
- کاربر از زمان اعلام تغییرات در توافقنامه، ۷ روز فرصت دارد تا موافقت خود را با قوانین اعلام کند. عدم واکنش کاربر به تغییرات بهمنزلهی پذیرش قوانینِ جدید خواهد بود. چنانچه کاربر موافق تغییر قوانین نباشد، امکان تعلیق حساب کاربری و خروج از فینیکس وجود دارد.
- محافظت از حساب کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات محرمانه برعهدهی کاربر است.
- سایت فینیکس، تمام معاملات انجام شده از سوی کاربر را تایید شده و نهایی بهحساب میآورد.
- مسئولیت هرگونه تخلف مالی اینترنتی با استفاده از حساب کاربری، برعهدهی کاربر است.
- معاملات ارزهای دیجیتال باید با آگاهی و بررسی انجام شوند و مسئولیت ضررهای مالی ناشی از معاملاتِ ناآگاهانه برعهدهی کاربر است.
- اگر خدمات فینیکس بهدلیل اقدام غیرقانونی از سوی کاربر یا شخص ثالث و یا وقوع خطا در خدمترسانی سایت تعلیق شود بعد از برطرف کردن مشکل، ارائهی خدمات از سرگرفته میشود و کاربر میتواند درخواست بازیابی سوابق معاملاتی خود را ثبت کند. بدیهی است جبران سود و زیان ناشی از این وقفه زمانی برعهدهی فینیکس نخواهد بود.
- اگر فعالیتهای غیرقانونی کاربر یا شخص ثالث، خسارتی به سایت فینیکس وارد کنند طبق قانون میتوان ضرر وارد شده را از کاربر مطالبه کرد.
- تمامی اطلاعات شخصی کاربر محفوظ خواهند بود و به شخص دیگری ارائه نمیشوند؛ مگر اینکه نامهی قضایی و یا درخواست کتبی پلیس فتای جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.
قوانین مربوط به حساب کاربری
برای استفاده از خدمات فینیکس به ایجاد حساب کاربری نیاز است. اطلاعات وارد شده برای ایجاد حساب کاربری باید صحیح و متعلق به خودِ فرد باشد. استفاده از مشخصات دیگران و یا وارد کردن اطلاعات اشتباه خلاف قوانین فینیکس است.
مراحل ایجاد حساب کاربری
- وارد کردن شماره موبایل و ایجاد حساب کاربری؛
- موافقت کاربر با این توافقنامه؛
- تکمیل فرایند ثبتنام؛
- تأیید مشخصات کاربر از سوی سایت.
این حق برای فینیکس محفوظ است که اطلاعات لازم برای احراز هویت را قبل از پذیرش در سایت از کاربر درخواست کند. همچنین تا زمانی که احراز هویت کامل نشده است، عضویت کاربر ممکن نمیشود. فرایند احراز هویت کاربر شامل دریافت و بررسی اطلاعات (شماره تلفن همراه، شماره تماس ثابت، آدرس محل سکونت، کدپستی، تصویر کارت ملی، کد ملی، تصویر چهرهی فرد، دستنوشته، اطلاعات بانکی و…) است. تصمیم درباره موفق یا ناموفق بودن فرایند احراز هویت فقط در اختیار فینیکس است.
نکته: اطلاعات شخصی و تصویر کارت ملی کاربران به منظور رعایت قوانین مالی کشور جمهوری اسلامی ایران از کاربران دریافت می شود. اطلاعات وارد شده در بالاترین سطح امنیت قرار میگیرد و مسئولیت نگهداری اطلاعات با سایت فینیکس است.
مدیریت و بهروزرسانی اطلاعات حساب کاربری
- حساب کاربری باید فقط از طرف شما مورد استفاده قرار گیرد. استفادهی شخص ثالث از حساب کاربری شما خلاف قوانین است.
- اگر اطلاعات شخصی و رسمی شما تغییر کند باید بلافاصله با ارائهی مدارک، اطلاعات را در بخش کاربری بهروزرسانی کنید و منتظر دریافت تاییدیه بمانید.
- فینیکس در قبال وارد کردن اطلاعات اشتباه یا عدم بهروزرسانی اطلاعات مسئولیتی نخواهد داشت.
دسترسی مجدد و بازیابی حساب کاربری
- درصورت نقض قوانین سایت، ممکن است کاربر به طور موقت یا دائمی از دریافت خدمات محروم شود.
- اگر کاربر اطلاعات ورود به حساب کاربری را فراموش کند، برای بازگرداندن دسترسی حساب باید با ثبت درخواست مجددا احراز هویت شود.
- اگر کاربر برای مدت طولانی (برای مثال ۶ ماه یا بیشتر) از حساب کاربری خود استفاده نکند، برای ورود مجدد به احراز هویت نیاز دارد.
قوانین مربوط به حذف حساب کاربری
چنانچه یکی از موارد زیر رخ دهد حساب کاربری مسدود خواهد شد:
- کاربر به سن قانونی (۱۸ سال شمسی تمام) نرسیده باشد یا اهلیت قانونی (توانایی قانونی برای داشتن حق) را نداشته باشد؛ مگر اینکه ولی خاص یا قیم قانونی با ارائهی اسناد در این کار دخالت کند.
- کاربر تلاش کند از طریق ارائهی اطلاعات شخصیِ فرد دیگری، حساب کاربری ایجاد کند.
- کاربر اطلاعات را بهصورت ناقص یا نادرست وارد کند.
- کاربر قوانین سایت را رعایت نکند یا اقدامی برخلاف استانداردها انجام دهد.
- کاربر حساب فینیکس خود را به شخص ثالثی واگذار کند.
درصورت تعلیق حساب کاربری برای انجام تحقیقات اولیه، کاربر موظف است همکاریهای لازم را بعمل آورد.
قوانین مالی فینیکس
- نرخ کارمزد خدمات فینیکس در صفحهی کارمزدها و هنگام ثبت سفارش قابل مشاهده است.
- فینیکس فقط مسئول جابجایی مقادیر مشخص شده (پول یا ارز دیجیتال) در تراکنشهای پرداخت و دریافت است و هیچ مسئولیت دیگری ندارد.
- فینیکس فقط بهعنوان واسطه میان کاربران عمل میکند و حفظ ارزش و یا بازپرداخت ارز دیجیتال را تضمین نمیکند.
- مبدا و مقصد تمام تراکنشهای سایت باید قانونی و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین قوانین بینالمللی باشد.
- تراکنشهایی که در سایت فینیکس انجام میشوند تابع قوانین سیستم ارزهای دیجیتال و غیرقابل بازگشت هستند.
- کاربر، مالک قانونی وجوه و حسابهای کاربری است که در سفارش (پرداخت و دریافت) از آنها استفاده کرده است.
- کاربر موظف است اطلاعات مربوط به سفارش را بهدقت وارد کند و مسئولیت هرگونه زیان مالی ناشی از ثبت سفارش اشتباه، فقط برعهدهی فرد است.
- حداقل حجم معاملهی قابل ثبت در فینیکس ۱۰۰ هزار تومان است.
- رسیدگی به اولین درخواست برداشت ارز دیجیتال، ۲۴ ساعت پس از اولین خرید امکانپذیر خواهد بود. بدیهی است این محدودیت فقط برای اولین درخواست اعمال میشود.
- درصورت تعلیق حساب نمیتوانید پول (ریال) سپردهگذاری کنید و یا درخواست واریز ثبت کنید. همچنین امکان استفاده از کیف پول فینیکس خود را نیز نخواهید داشت.
- کاربر همواره میتواند برای برداشت پول نقدی (ریال) موجود در کیف پول دیجیتالی خود ثبت درخواست کند؛ البته پرداخت پول به تایید فینیکس نیز بستگی دارد.
- فینیکس دربارهی تاخیر یا تراکنشهای ناموفقی که بهدلیل نقص سیستم ارز دیجیتال یا بانک پذیرنده پیش آمدهاند، هیچ مسئولیتی برعهده ندارد.
- فینیکس هیچ تعهدی برای پرداخت سود به سپردههای ریالی موجود در کیف پول دیجیتال ندارد.
- پرداخت مالیات مربوط به تراکنشها برعهدهی کاربر است.
فینیکس میتواند با اطلاع قبلی به کاربر، مبادلهی ریالی را به یکی از دلایل زیر ممنوع کند:
- اگر درخواست کتبی از محاکم و نهادهای دولتی ارائه شده باشد.
- اگر مبلغ مبادلهها بهصورت نامتعارفی افزایش پیدا کنند.
- اگر کاربر مرتکب جرم شده یا مظنون به کسب درآمد از طریق ارتکاب جرم باشد.
- اگر این اقدام براساس سیاستهای ما ضروری تشخیص داده شود.
جبران خسارت از سوی فینیکس
جبران خسارتهایی که از موارد زیر ناشی میشوند از عهدهی فینیکس خارج است:
- دسترسی غیرقانونی شخص ثالث به سرور و استفاده غیرقانونی از آن (انتقال و انتشار بدافزار، دستکاری یا حذف اطلاعات)؛
- اختلال خدمات ارتباطی از طرف بستر ارائه دهندهی آنها؛
- بلایای طبیعی و موارد اضطراری ملی؛
- ویژگیهای ذاتی ارز دیجیتال (بهویژه مواردی که موجب نقص یا محدودیت فنی در سیستم مدیریت در ارائهی خدمات از سوی ما میشود)؛
- قطع شدن سرورها؛
- سایر خسارتهایی که ما در ایجاد آنها نقشی نداشته باشیم.
درصورتیکه خسارت وارد شده به کاربر در شمار خسارتهای ذکر شده نباشد، مبلغ خسارت را در واحد ریال به کیف الکترونیکی شخص واریز خواهیم کرد.