خالق بازی GTA اولین قدم برای ورود به دنیای ‌NFT را برداشت

خالق بازی محبوب GTA برای ورود به دنیای NFT در حوزه بازی اولین قدم‌ مهم خود را برداشت.

Take-Two Interactive، شرکت مادر برندهای مطرح بازی ازجمله Rockstar Games و 2K Games، مجموعا حق امتیازهای بزرگی مثل Grand Theft Auto ،Red Dead Redemption ،NBA 2K و Borderlands را دراختیار دارد. این شرکت با خرید Zynga اولین قدم‌های جدی برای ورود به حوزه توکن غیرمثلی (NFT) را برداشت.

Zynga با انتشار عناوینی مثل FarmVille و Words With Friends، یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در حوزه ساخت و توسعه بازی‌های موبایل به‌شمار می‌رود. این شرکت در ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود در حوزه بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین را گسترش داده است. Zynga اوایل سال گذشته دو اعلامیه منتشر کرد که نشان‌دهنده تغییر مسیر این شرکت به‌سمت بازی‌های مبتنی‌بر پلاک‌چین بودند. این بازی‌ها، بازی‌هایی هستند که از NFT پشتیبانی می‌کنند. ماه نوامبر، Zynga مت ولف را به‌عنوان معاون بازی‌های بلاک‌چین استخدام کرد و قصد دارد NFT‌ را با IP موجود خود ادغام کند و بازی‌های جدید مبتنی‌بر ارزهای دیجیتال را نیز از ابتدا بسازد.سپس در دسامبر، این شرکت با شرکت زیرساخت بازی‌های بلاک‌چین Forte همکاری کرد تا به اجرای این برنامه‌ها کمک کند. Zynga هنوز اولین بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین خود را معرفی نکرده است.

استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two Interactive، امروز در کنفرانس تلفنی گفت که خرید Zynga این امکان را فراهم می‌کند تا به فرصت‌های جدی در حوزه‌ی Web3 رسیدگی کند.

در ماه‌های اخیر، شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدئویی سنتی علاقه بیشتری به فضای ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند. یوبی‌سافت آیتم‌های درون بازی مبتنی‌بر تزوس (Tezos) را در دسامبر برای Ghost Recon: Breakpoint عرضه کرد. Square Enix نیز برنامه‌های خود را برای ساخت بازی‌های مبتنی‌بر NFT تأیید کرد و اندرو ویلسون، مدیر اجرای الکترونیک آرتز، بیان کرد که NFT بخش مهمی از آینده این شرکت خواهد بود.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ شرکت‌های بازی سازی بیشتر وارد حوزه توکن‌های غیرمثلی شوند. این بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ از محبوب‌ترین بازی‌های جهان بودند. همچنین بازی‌های حوزه متاورس نیز بین کاربران محبوبیت زیادی به دست آوردند. توکن‌های متاورسی در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در بین ۳۰ توکن بزرگ دنیا از نظر حجم بازار معامله قرار گرفتند. این توکن‌ها در واقع دارایی‌های قابل هزینه در دنیای بازی‌های متاورس به‌شمار می‌روند. تعدادی از این توکن‌ها بین کاربران بسیار محبوب شده‌اند.

ورود شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی به دنیای NFT می‌تواند این حوزه را با انقلاب بزرگی روبرو کند. ورود این شرکت‌ها، کاربران بیشتری را ترغیب می‌کند توکن‌های متاورس و دارایی‌های غیرقابل معاوضه بخرند. افزایش تقاضا برای خرید این دارایی‌ها به افزایش ارزش آن‌ها منجر خواهد شد.

منبع: decrypt
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال نمایید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع منتشر نخواهند شد. لطفا دیدگاه خود را فقط به زبان فارسی بنویسید.