تغییر قانون تبلیغات ارز دیجیتال در گوگل
حدود سه سال پیش شرکت بینالمللی گوگل اعلام کرد که تبلیغات ارزهای دیجیتال در این پلتفرم مجاز نیست. حال در روز سهشنبه و بعد از جلسه تجدیدنظر، تبلیغات رمزارزها با رعایت چارچوبهایی در گوگل مجاز اعلام شده است.
یکی از خبرهای برجسته حوزه ارزهای دیجیتال در ماه ژوئن ۲۰۱۸، ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال توسط گوگل بود. بعد از انتشار این خبر، بسیاری از فرصتهای معرفی رمزارزها توسط گوگل محدود شدند.
حالا بعد از حدود سه سال جلساتی مبنیبر تغییر قوانین مرتبط با تبلیغات ارز دیجیتال توسط گوگل برگزار شد. نتیجه این جلسات در نهایت با پیروزی رمزارزها به پایان رسید و گوگل اعلام کرد که درباره ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال تجدیدنظر کرده است.
بر اساس سیاست جدید گوگل، ارائهدهندگان خدمات در حوزه رمزارزها میتوانند برای گسترش تبلیغات صرافی ارز دیجیتال، کیف پولهای رمز ارز و هر نوع محصول یا خدمات دیگری در این حوزه برنامهریزی کنند و با رعایت قوانین و چارچوبهایی به جذب مشتری در آمریکا بپردازند.
قوانین سختگیرانهای که گوگل برای رمزارزها طراحی کرده بهمنظور جلوگیری از تبلیغات پوچ و کلاهبردارانه در این حوزه است. بر همین اساس هر شرکتی که قصد تبلیغات مستقیم در گوگل را دارد باید در شبکه اجرای جنایات مالی (FinCEN) با عنوان «مشاغل خدمات مالی» ثبت نام کند یا دست کم با یک ایالت یا بانک به عنوان فرستنده پول در تعامل و همکاری باشد.
قوانین به روز شده گوگل همچنین از وجود لینکهای تبلیغاتی ارزهای دیجیتال به سایتهایی که میزبان سیگنالهای معاملاتی، توصیههای نحوه سرمایهگذاری یا سایتهای وابسته به کارگزاری هستند، جلوگیری میکنند.
کاربران در این باره میگویند:
گوگل باید روند انتشار اخبار جعلی ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین را ممنوع کند. میزان اخبار جعلی که ترس، عدم قطعیت و شک را در این حوزه ایجاد میکنند، مخرب هستند.
گوگل در این بیانیه از کاربران نیز درخواست کرده تا درباره درستی یا نادرستی اخبار و پلتفرمهای فعال در این حوزه هوشیاری کافی را داشته باشند. این اقدامات به منظور افزایش امنیت کاربران در گوگل شکل گرفته و همچنان چارچوبهای سختگیرانه خود را دارد. برای مثال عرضه اولیه کوینها در گوگل همچنان ممنوع است.