اینستاگرامِ مخصوص توکن غیرمثلی NFT عرضه شد
شبکه اجتماعی مشابه اینستاگرام برای توکنهای غیرمثلی عرضه شد. این شبکه اجتماعی باعث گستردهتر شدن بازار این توکنها خواهد شد.
نسخه بتای پلتفرم کانتکست که یک برنامه Web۳ محسوب میشود راه اندازی شد. این برنامه همانند پینترست و اینستاگرام برای حوزه توکن غیرمثلی (NFT) است. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد مجموعههای NFT، چهرههای شاخص این حوزه و DAOها را به راحتی جستجو کنند.
کانتکست بر خلاف دیگر جستجوگرهای داده مانند نانسن (Nansen)، رایگان است. کاربران پس از اینکه کیف پول متامسک خود را به برنامه متصل کنند و یک نام کاربری برای خود در نظر بگیرند، میتوانند در پایگاه داده این پلتفرم جستجو کنند، هنرمندان مورد علاقه خود را دنبال کنند، مجموعهها را به اشتراک بگذارند یا به دیگران پیشنهاد بدهند.
نمایش توکنهای NFT در پلتفرم کانتکست نیز بسیار زیبا است؛ خصوصا زمانی که شما یک مجموعهدار خوش ذوق نیز پیدا کنید. این برنامه توکنهای غیر قابل تعویض مبتنی بر اتریوم را برای شما فهرست میکند و دادههای بازار مثل قیمتها و پیشنهاداتی از بازارهای Rarible، Opensea و CryptoPunks را در اختیارتان قرار میدهد.
آدام لادوین (Adam Ludwin) بنیانگذار Context، شرکت بلاکچین خود را در سال ۲۰۱۸ به تیم پروژه استلار است فروخت. او در وبلاگ خود نوشت:
چشمانداز ما ایجاد یک لایه مرتبط با محتوا و قدرت گرفته از جامعه برای Web3 است.
لادوین همچنین مدیر یک برنامه ویدیویی کوتاه به نام Byte بود که که شرکت دیسکورد آن را اوایل امسال خریداری کرد. او شرکت کانتکست را با همکاری لوک مایلز، مهندس نرمافزار سابق شرکت Stripe راهاندازی کرد. مایلز جمعه در توییتی درباره کانتکست صحبت کرد. وی گفت:
این سرویس به شما امکان میدهد افرادی را که برایتان مهم است، راحتتر پیدا کنید.
توکنهای غیرمثلی در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشتهاند. این توکنها بهبخش مهمی از سبد سرمایهای کاربران تبدیل شدهاند. این توکنها همچنین در حال ایجاد تغییرات جدی در حوزه هنرهای معاصر هستند. حجم بازار NFT در سه ماه گذشته از مجموع حجم بازار هنر در سال ۲۰۲۰ بزرگتر است. انتظار میرود با ورود شرکتهای بزرگی مثل توییتر به حوزه این توکنها، این بازار بازهم بزرگتر از قبل باشند.
توییتر بهتازگی امکان استفاده از NFT برای آواتار را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این ویژگی برای اکوسیستم توکنهای غیرمثلی اهمیت بسیار زیادی دارد. اعتماد شرکتهای بزرگ میتواند باعث ورود سایر کاربران خواهد شد. در ماههای اخیر ورزشکاران مطرحی مثل لیونل مسی و تام بریدی مجموعههای NFT خود را عرضه کردهاند. تیمهای فوتبال مطرحی مثل اینتر ایتالیا هم در حال کار روی پروژههای خود هستند.